In de hedendaagse maatschappij gaat social media een steeds grotere rol spelen. De rol die het nu speelt, is al uitermate groot. Dit resulteert erin dat de mogelijkheden met social media ook eindeloos zijn. Dat geldt ook voor bedrijven. Als je het als bedrijf zijnde een beetje slim aanpakt, kan je er bijvoorbeeld voor zorgen dat jij een steeds grotere stroom aan klanten ontwikkelt.
LinkedIn is een voorbeeld van een social media platform waar jij als bedrijf enorm veel uit kunt halen. Om dit te kunnen realiseren, is er wel een goede strategie nodig. Vaak is het zo dat die strategie niet goed genoeg is, waardoor bedrijven net niet het maximale eruit weten te halen. Om die reden is er een cursus ontwikkeld voor LinkedIn, namelijk de LinkedIn training van marketingkompas. In dit artikel gaan we kijken naar deze cursus en hoe jij het platform klanten voor jou kan laten regelen.
Nieuwe klanten vinden
Zelf ben ik ook een ondernemer met een aantal kleine ondernemingen. Het bedrijf laten groeien is iets wat een zware opgave is. Het vinden van nieuwe klanten is altijd lastig, al helemaal als de strategie niet de juiste is. Dat heb ik zelf ook ondervonden. Mijn strategie zorgde wel voor een gestage groei van het aantal klanten, maar dat ging niet zo snel als dat ik graag zou willen. Daarom ben ik gaan kijken naar manieren om de klantenstroom in rap tempo toe te laten nemen.
Op een gegeven moment kwam ik op internet een LinkedIn cursus tegen. Ik wist nog niet veel van dit social media platform en was er dus ook nog niet op actief. Toen ik de reviews las van de cursus raakte ik enthousiast, omdat de resultaten van de cursus voor veel mensen erg goed waren als het gaat om een goede klantenstroom. Daarom besloot ik om zelf ook de training te proberen.
Waarom LinkedIn?
LinkedIn is een social media platform die voor veel verschillende dingen belangrijk is. Het is niet een soort Instagram, waar het draait om het krijgen van zoveel mogelijk likes. LinkedIn heeft namelijk echt veel nut en kan een bedrijf erg goed helpen.
Ten eerste dient LinkedIn als het ware als jouw online visitekaartje. Je kunt jezelf als bedrijf presenteren hoe jij dat wil, en zo een goede indruk maken op potentiële klanten. Je kunt laten zien wie jij bent en wat jij doet. Of je zou jouw bedrijf kunnen promoten op het platform en op die manier meer klanten genereren.
Tevens is LinkedIn tegenwoordig een soort online banenmarkt. Bedrijven die werknemers zoeken en mensen die werk zoeken vinden elkaar op het platform. Dat is voor beide partijen een win-win situatie. Steeds meer banen worden door mensen verkregen via LinkedIn en de verwachting is dat dit in de toekomst alleen maar meer toe zal gaan nemen.
Vergroot je netwerk
Via LinkedIn kan je jouw netwerk ook eenvoudig vergroten. Je kan er bijvoorbeeld werknemers vinden, zoals hierboven al genoemd, maar ook mogelijke partners. Zo kan jij groeien als bedrijf en de juiste mensen om jou heen krijgen om hierbij te helpen. Het platform kent namelijk enorm veel gebruikers. Er zijn op dit moment ongeveer 740 miljoen mensen die gebruik maken van LinkedIn en deze zijn verdeeld over meer dan 200 landen. Zo kan jij ook makkelijk de internationale kant op gaan met jouw bedrijf, mocht je dat willen.
LinkedIn is dus een ander sociaal netwerk dan jij dat misschien gewend bent. Het is namelijk professioneel en niet bedoeld om bijvoorbeeld zomaar nietszeggende foto’s te plaatsen. Als je het als bedrijf slim gebruikt kan je groeien en meer klanten krijgen.
>> Wil jij de voordelen van LinkedIn ervaren? Klik dan hier om er meer over te leren <<
Hoe kan ik LinkedIn goed leren gebruiken?
Als bedrijf wil je natuurlijk alles zo goed mogelijk op orde hebben. Dat geldt dan waarschijnlijk ook voor de social media waar jij op actief bent. Een groot deel van de bedrijven is relatief onwetend als het gaat om de potentie van social media. Vaak valt er dus veel meer uit te halen dan dat ze op dit moment doen.
Als je als bedrijf weet dat er meer uit te halen valt, wil je daar uiteraard voor zorgen. Het is dan de vraag hoe je dit het beste kunt leren om dit te doen. Voor bedrijven liggen er op ieder social media platform kansen. Echter is LinkedIn waarschijnlijk voor een bedrijf het meest aantrekkelijk. Ook hiervoor is een goede strategie nodig. Dit kan je het beste leren via een cursus. Ik heb hiervoor de cursus “LinkedIn slimmer gebruiken” van Marketingkompas gebruikt.
Wat houdt de LinkedIn cursus precies in?
Voordat je aan een cursus begint is het altijd verstandig om eerst te weten wat de cursus precies inhoudt en wat jij er leert. Daarom gaan we daar nu even een blik op werpen.
Het doel van de cursus is dat jij leert om LinkedIn optimaal te gebruiken om zo makkelijker te prospecteren. Bij de training ga je in op hoe jij jouw LinkedIn pagina zo goed mogelijk kunt inrichten en op die manier nieuwe klanten kunt trekken. Daarnaast leer jij ook welke acties jij kunt ondernemen om zowel zichtbaar als vindbaar te zijn voor potentiële nieuwe klanten.
De training die jij krijgt is er praktisch, en je kan het dan ook gelijk toepassen in de praktijk. In totaal is er vier uur aan videotraining beschikbaar. Deze video’s kun je ieder moment opnieuw bekijken als je dat wil. Je kan de cursus afronden op jouw eigen tempo.
Degene van wie jij de training krijgt beschikt over erg veel expertise. Hij is namelijk al 20 jaar ondernemer en heeft inmiddels 10 jaar ervaring met social media. Hij is dus wel iemand die weet waar hij het over heeft en jou ook daadwerkelijk iets bij kan brengen over LinkedIn.
Bij de video’s ga je verschillende onderwerpen langs. Dit doe je stap voor stap, om zo een duidelijke structuur te hebben bij het leren.
Hoeveel kost de LinkedIn cursus?
Zoals bij bijna alles tegenwoordig, is ook deze cursus enkel beschikbaar tegen een prijs. Vaak zijn dergelijke cursussen relatief aan de prijzige kant. Je moet dan al snel denken aan enkele honderden euro’s.
De prijs van deze LinkedIn cursus valt echter heel erg mee als jij deze vergelijkt met andere cursussen. Voor een prijs van 97 euro krijg jij toegang tot de training, waardoor jij in staat wordt gesteld om een succesvolle strategie voor LinkedIn te ontwikkelen.
Marketingkompas heeft voor de twijfelaars een E-book gemaakt waarin ze in 15 stappen uitleggen hoe je meer klanten krijgt via LinkedIn. Uiteraard geven ze hier niet de échte geheimen vrij, maar je gaat hier zeker wat aan hebben.
Mijn ervaring met de LinkedIn training
Ik heb altijd wel wat scepsis voordat ik mezelf waag aan een cursus. Toch wilde ik graag deze LinkedIn cursus proberen omdat ik fanatiek bezig was met het verkrijgen van nieuwe klanten. Daarom ben ik vrij snel begonnen met de cursus.
Ik wilde de cursus zo snel mogelijk afronden, dus begon ik ook gelijk. Binnen een week had ik het afgerond. Tijdens de cursus is me een paar dingen opgevallen.
Ten eerste viel op dat degene die de cursus geeft echt een heel gedreven ondernemer is die vol passie zijn boodschap over weet te brengen. Dit gaf een goed gevoel, omdat je weet dat je te maken hebt met iemand die weet waar hij het over heeft.
Verder viel me nog op dat er een duidelijke lijn zit in de cursus. Het is goed overzichtelijk, waardoor je de kennis die je opdoet makkelijk weer door kunt voeren in de praktijk.
Na het afronden van de cursus had ik een geoptimaliseerd LinkedIn account staan. De resultaten liegen er ook niet om. Al tijdens de cursus merkte ik een toename qua klanten. Een week na afronden van de cursus zag ik dat het aantal bezoekers naar de website van mijn bedrijf was toegenomen met zo’n 12%. Daarnaast is de verkoop ook beter gaan lopen, dit is met 8% verbeterd ten opzichte van de situatie voor de cursus. Ik ben daarom ook erg blij dat ik heb besloten om de cursus te doen en raad het iedereen aan!
Is de LinkedIn cursus het waard om te doen?
Kijkend naar mijn eigen behaalde resultaten met de cursus, weet ik dat de cursus het zeker waard is om te doen. Het zorgt voor een groeiende stroom aan bezoekers en klanten waardoor je als bedrijf verder kunt groeien.
Ook wanneer je kijkt naar de beoordelingen van anderen, valt er te zien dat er goede resultaten worden behaald. Afgaande op die beoordelingen, zou je dus ook kunnen concluderen dat het doen van de cursus zeker jouw geld waard is.
Wil jij als bedrijf dus groeien en ben je op zoek naar meer klanten? Begin dan zo snel mogelijk met de ‘LinkedIn slimmer gebruiken training’ en maak nu nog gebruik van de kortingsactie!